emmavandelaar.reismee.nl

Feest, feest, feest.

Ik kwam onder de douche vandaan en stond in mijn kamer wat te kijken naar wat ik aan zou trekken voor deze bijzondere dag. 'Swisshwihsssh'.Klonk het ineens op de gang. Oké. Hier is iets gaande, dacht ik bij mezelf. En nog eens 'Swisshwisshh'. Ik kon niet verstaan wat ze zeiden, maar dat het de kids waren die iets voor mijn verjaardag van plan waren, dat was duidelijk. Klop. Klop. Hoorde ik vervolgens op mijn deur. Meteen opende ik de deur en daar stonden mijn hostmom en lieve kids met zelfgemaakt ontbijt ‘happy birthday’ te zingen. Totaal verrast zaten we vervolgens met zijn alle op mijn bed om dat lekkere ontbijtje te eten, zelfgemaakte kaarten te ontvangen en een aantal leuke kadootjes open te maken. O, o, o wat een verwennerij! Heel leuk en gezellig. En dat was nog maar het begin van mijn eerste dag als 21 jarige. Wil je weten wat ik nog meer heb gedaan? Lees dan snel verder!

Goed, eerst nog even terug naar de tijd toen ik nog 20 was. Hmmm, waar was ik gebleven. Oja, Maandag 18 mei! Ik voelde me nog steeds niet zo lekker. Ik heb ’s ochtends wel gewoon gewerkt, maar ‘s middags toch maar terug naar bed gegaan. Na wat slaap voelde ik me een stuk beter en heb ik ’s avonds nog gewerkt.

Dinsdag was oké, weer een lange dag ( 7.30- 21.00) alleen thuis met de kids. De jongste was sinds vandaag in de ‘waarom fase’. De hele dag, na alles wat ik zei volgde de vraag ‘why?’ Redelijk vermoeiend kan ik je vertellen. Woensdag herhaalde dit zich allemaal weer. ( en op het moment van het schrijven van deze blog, is deze fase helaas nog steeds niet ten einde, haha.)

Donderdag was wel een leuk dagje. Tot ongeveer 11.15 uur gewerkt en daarna kwam Belinda mij ophalen om te gaan lunchen in Midhurst. Het was namelijk de laatste keer dat ik Belinda ging zien want haar 1.5 jaar als au pair zat erop en ze ging 2 dagen later naar huis. Wel raar om dan uiteindelijk afscheid te nemen, wetend dat je elkaar waarschijnlijk niet echt meer gaat zien. Goed, na de lunch weer naar huis gegaan om daar vervolgens 53 gingerbreadman’s te bakken. Leuk, ff wat anders! Daarna eten gemaakt, opgeruimd en snel naar zumba gegaan wat weer leuk was.

Vrijdag heb ik in de ochtend een lift gehad van opa en oma naar Haslemere en vanuit daar ben ik voor de laatste keer met de bus naar de kunstcursus gegaan. Uiteindelijk ook daar afscheid genomen van iedereen, jammer! En ja, zo beginnen de eerste ‘laatste keren’ toch al wel te komen, gek. ‘S middag’s moest ik oppassen en heb ik met de jongste twee piraat gespeeld in de tuin. De kids hadden vanaf vandaag ook weer een week vakantie.

Zaterdag was eigenlijk maar een saai dagje. ’S Ochtends naar de sportschool, toen even naar Chichester en daarna weer terug naar huis waar ik nog ff met de kids bezig ben geweest.

Zondag was het mijn hostmom’s verjaardag en daar hoort natuurlijk een kadootje bij. En dus had ik mijn partner in crime al een aantal weken geleden op pad gestuurd voor echte oud Hollandse speculaasplanken. Dit bleek een goed idee want ze was helemaal blij toen ze mijn kadootje uitpakte. Leuk! Die middag ging ik door naar een ander feestje, Nicole was namelijk ook jarig. Ik nam de bus naar Petersfield waar Nicole en haar zussen me ophaalden. Vervolgens bij haar thuis meegeholpen om alles klaar te maken en rond 15.00u kwamen de gasten en kon het feestje beginnen. Was heel gezellig!

Maandag was het Bankholiday en dus had ik vrij. De eerder geplande plannen liepen weer eens in de soep en dus besloot ik de bus te nemen naar zee. Met mijn tekenspullen in mijn tas strandde ik vervolgens neer op het strand van Worthing. Daar zo’n uurtje zitten tekenen en vervolgens nog wat in de winkels geweest, koffie gedronken in een vintage tearoom en tenslotte weer met het busje naar huis.

Dinsdag heb ik de hele dag besteed aan een grote schoonmaak. Daar ga ik verder geen woorden aan vuil maken.

Woensdag was er een vriendinnetje logeren bij de middelste en dus had ik twee dames om te vermaken. De jongste lag ondertussen ziek in bed. Ja waar ik de vorige twee weken hele dagen in de wc spendeerde om hem zindelijk te maken, zette dat zich nog even voort, alleen was de oorzaak nu nóg minder aangenaam, diarree. Verder heb ik beneden lekker meiden dingen gedaan met de 2 kids. Na uren knutselen, naaien, lunchen, trampoline springen, dansen en spelletjes doen. Was het voor mij tijd om de bus naar Petersfield te nemen waar ik met Louise en Kirstine ben gaan eten om vervolgens weer een gezellige avond in de pub te hebben.

Donderdag een leuk dagje gehad met de middelste. ’S Ochtends gepland wat ik allemaal ging bakken voor mijn verjaardagspicknick en vervolgens alvast koekjes gaan bakken. Daarna spelletjes gespeeld, geknutseld, ballet gedaan om ‘s avonds door te gaan met dansen in de zumbaclass.

Vrijdagochtend moest ik oppassen, daarna aan mijn chocoladetaart begonnen en vervolgens, tussen de buien door, met de bus naar Midhurst gegaan om boodschappen te doen voor de andere dingen die ik nog wilde bakken. Daarna ook nog even sportief gedaan in de sportschool om vervolgens thuis weer flink aan de slag te gaan. Een pestoroll gemaakt, koekjes versierd en mijn chocoladetaart afgemaakt en versierd. Vervolgens zat ik op mijn kamer en keek ik om heen. ‘Het zou wel leuk zijn om wat te versieren’, dacht ik bij mezelf. En dus zat ik 5 minuten later ballonnen op te blazen om zo vervolgens mijn kamer wat feestelijker te maken. Toen kreeg ik om 23.00u al een aantal felicitaties vanuit Nederland, best grappig om te bedenken dat ik daar eigenlijk al jarig was en hier nog een uurtje moest wachten!

Zaterdag 30 mei. Feest! Toen ik wakker werd mocht ik dan eindelijk al de kaarten en kadootjes vanuit Nederland openen. Superleuk! Heel erg bedankt voor iedereen die er een heeft opgestuurd! Vervolgens volgde het ontbijtfestijn zoals hierboven beschreven. Na het ontbijt snel naar beneden om mijn laatste baksels (af) te maken. Natuurlijk konden Engelse scones niet ontbreken op mijn ‘English-afternoon-tea-birthday-picknick.’ Toen de scones uit de oven waren, heb ik even met mama geskyped om vervolgens mijn pestoroll af te maken en alles in te pakken. Ondertussen nog even met papa gebeld en uiteindelijk precies op tijd klaar om mee te liften naar Petersfield. Daar was ik dan wel een uur te vroeg maar goed alles beter dan, met tassen vol cake, koekjes, thee en dekens, met de bus te gaan liggen vallen. Rond 14.45 arriveerde Julian en Janine op Petersfield Station en liepen we naar de picknickplek waar we vervolgens de rest troffen. Heel leuk dat bijna iedereen die ik uitgenodigd had ook gekomen was! Heel veel knuffels, kaarten en kadootjes later begonnen we aan de taart en al snel volgde, de scones, koekjes en andere hapjes. We hebben er tot ongeveer 18.30u gezeten en ik ben vervolgens met een aantal meiden nog in de pub wat gaan eten. Of nou ja, ik kon niet meer dan 3 frietjes wegkrijgen na al dat lekkers tijdens mijn picknick. Vervolgens met Janine nog wat gedronken in de pub en rond 22.30 werden we opgehaald door mijn hostmom, want Janine bleef gezellig bij mij logeren. Ik heb echt een super verjaardag gehad hier in Engeland!

Zondagochtend heb ik Janine, in de regen, een dorpstour gegeven. Ze keek haar ogen uit hier, haha. Vervolgens zijn we, door het natte veld (ze moest natuurlijk wel de full experience beleven), naar de bushalte gegaan. Met natte sokken en schoenen spendeerden we de rest van de dag in Chichester. Wat gewinkeld, koffie gedronken en geluncht. ‘S middag’s zijn we allebei weer naar huis gegaan en heb ik hier nog meer feest gevierd op de Thomas the tank party van de jongste!

En oh, dit leuke weekend heb ik zondagavond nog afgesloten met wat rondjes hardlopen. Schouderklopje voor mezelf!

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Marel

He Emmetje
Wat leuk om te te lezen en te zien dat je zo,n leuke verjaardag hebt gehad. Het is natuurlijk soieso al bijzonder je 21 ste verjaardag maar op deze manier helemaal. Het zal ook iets zijn wat je niet snel zult vergeten, lijkt mij.
Geniet nog maar even van alle leuke dingen daar ( en van je schitterende achtertuin!!) want het is 5 juli voordat je het in de gaten hebt!!! X

Ankie

Hee Emma! Wat zijn het weer super leuke verhalen, ik moest even bij lezen maar ik heb weer genoten!! En ik lees dat je 5 juli al terug komt? Ik begrijp je laatste keer dit laatste keer dit, dan gaat het enorm snel!! Geniet er nog maar van van die laatste weekjes!! Ik zie je snel!!
Liefs Ankie

Leanne.groen @ home.nl

Mooi mooi nou Emma de laatste weekjes maak er nog wat van en tot ziens in Holland!

opi omi .

Leuk emma je verhaal ik ben benieuwd waneerje boek klaar is.fijn dat je binnenkort naar huis komt we missen je kom maar gauw kus opi omi.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!