emmavandelaar.reismee.nl

De tandenpoetsspion

Bedtijd. Ik ben even in mijn kamer en hoor de oudste in de badkamer. Hij gaat naar de wc, trekt door en loopt vervolgens naar zijn eigen kamer. Ik vraag hem of ie zijn tanden heeft gepoetst. ‘Ja!’ ‘Nou, dat was wel heel snel dan’ ‘ Ja maar ik heb ze écht gepoetst!’ Ik moet zeggen, hij heeft best wat overtuigingskracht, maar ik ken hem langer dan vandaag en daar trappen we niet meer in. ‘Dan doe ze nog maar een keer en nu goed’ Zucht, ‘okeehee.’ Hij loopt naar de badkamer. Een minuut later liep ik ‘toevallig’ langs, meneer stond zichzelf in de spiegel te bekijken. En toen ie mij zag begon ie aan zijn tanden te krabben waarnaar hij uitlegde dat hij dat altijd eerst doet. Juist ja. ‘Poets je tanden nou maar gewoon!’ Ik liep verder naar mijn kamer waar ik in de deuropening bleef staan om mijn spionactie te vervolgen. Het was wel heel stil en zo’n twee minuten later kwam hij, denkend dat ik in mijn kamer was, weer uit de badkamer gelopen. ‘BOE! Jij hebt je tanden niet gepoetst!!’ Hij schrok zich helemaal dood en moest er heel hard om lachen waarnaar hij voor de derde keer de badkamer inliep en zei: ‘Okey, now for real, I’m scared!’
Missie geslaagd!

En dan nu. Over naar de afgelopen 2 weken. De eerste week was weer even een moeilijke opstart, na al de geweldige avonturen van de week ervoor. Wel was het weer erg leuk om de kids te zien. De jongste praat ineens zóveel beter en meer, alsof ie alles in zijn hoofd heeft verzameld totdat ie het helemaal goed op een rijtje had, en het er nu ineens allemaal uitkomt. Erg leuk! Wat ook leuk is, is dat ik deze week een voucher heb ontvangen om een week gratis te reizen met de bus n.a.v. de klachtenbrief die ik had gestuurd nadat we dus gedropt waren in de middle of nowhere. Is dat hele bus avontuur toch niet voor niks geweest!

Donderdagochtend kwam Belinda even op de koffie, dat was gezellig!

Vrijdag begon het schilders blok bij de kunstcursus. De komende 5 weken staan in het teken van het schilderen van landschappen. Ik zit nu voortaan in de ochtendgroep, wat ik wel een beetje jammer vind omdat daar veel ‘professionele’ kunstenaars in zitten, die er allemaal super veel verstand van hebben en ik de enige ben die eigenlijk zomaar wat doet. Maar goed, we overleven het wel. Na de cursus ben ik in de Costa Coffee gaan lunchen en daar vervolgens nog een hele tijd gezeten voordat ik weer richting huis ging.

Zaterdag ben ik met Nicole naar Chichester geweest. Eerst wat gewinkeld en vervolgens naar de voorstelling ‘The boys in the striped pyjama’ geweest. Was mooi! Na de voorstelling nog een hapje gegeten, voor Nicole letterlijk één hapje, die kreeg echt belachelijk weinig op haar bord. Daarna heeft Nicole me thuis afgezet en heb ik snel wat spullen gepakt om vervolgens te gaan oppassen in het kabouterhuis. Dit keer weer geen bulten op m’n kop, ik begin het te leren! Samen met de jongens ‘The voice’ gekeken en ze daarna in bed gelegd. Toen nog even wat gecomputerd en toen waren de ouders alweer terug.

Zondagochtend ben ik vertrokken naar Londen, daar had ik met Janine afgesproken. Dat was echt weer veel te lang geleden. We zijn naar Greenwich geweest, het was super lekker weer en vanuit daar heb je een supermooi uitzicht over een deel van Londen.

Maandag was weer een gewoon werkdagje zoals altijd. Ik heb die dag ook mijn einddatum besproken. Ik blijf tot begin juli, ga daarna waarschijnlijk nog 2 weekjes reizen door Engeland, dus ergens half/eind juli kunnen jullie me weer terug in Nederland verwachten! Nog maar 4 maandjes te gaan!

Dinsdag was de middelste ziek en had ik er dus een kind bij. Verder weer gewoon een dag als altijd. Wel was het super lekker weer en heb ik samen met de jongste in de boomhut gepicknickt tussen de middag, dat was erg gezellig.

Woensdagavond ben ik weer naar de pub geweest. Zowaar een au pair ontmoet die in het dorp naast mijn dorpje woont, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dus dat is erg leuk en wat makkelijker om mee af te spreken omdat ze zo dichtbij woont.

En er is meer wondernieuws vanuit dit gat hier, we kwamen erachter dat de zumba lerares ook in mijn dorp woont. Dus ben ik donderdag naar de les gegaan en maar heel brutaal aan haar gaan vragen of ze me naar huis kon brengen. Gelukkig was dat geen probleem en dat betekend dat ik vanaf nu gewoon elke week kan gaan omdat ik vervoer terug heb! Jippie!

Vrijdagochtend was het weer kunsttijd maar helaas hadden de bussen er weer eens geen zin in. En dus stond ik om 9.20 nog steeds op de bus te wachten terwijl mijn cursus om 9.30 begint. Uiteindelijk ben ik er met een andere bus gekomen en was ik zo’n 20 minuten te laat, het had erger gekund.

Zaterdag had ik met Julian afgesproken, een Nederlandse au pair die ik één keer heel kort even had gezien in Londen. We zijn naar Guildford geweest en het was echt zo’n lekker weer, het leek wel een beetje zomer! Het léék, het wás geen zomer. We zagen veel mensen die daar anders overdachten en in hun korte broekjes met blote benen en teenslippers liepen terwijl het 14 graden was?! Het was een supergezellige dag, lekker geluncht, rondgelopen en het kasteel bezocht.

Zondag ben ik de hele dag met Birthe, Wiebke en Alina in Chichester geweest. Heel lang bij de Costa Coffee gezeten want helaas was van het mooie weer al geen sprake meer. Maar desalniettemin was het erg gezellig!

Zo. Dit was hem dan weer. See you next time!

Reacties

Reacties

Caroline

Wow Emma, 4 maanden nog maar!! Dat begint toch wel heel erg op te schieten zeg. Gelukkig doe je daar nog steeds heel veel leuke dingen, blijf zo genieten want voor je het weet is het tijd om naar huis te gaan.
Dat met die bus had je trouwens goed geregeld; een week gratis reizen. Mag je wel hopen dat de bus ook rijdt natuurlijk ;)

Heerlijk om die mooie zonnige foto's te zien. Ook bij jullie doet de lente dus zijn intrede, zo fijn! Dat maakt het leven (zeker daar) wat lichter en gemakkelijker. Je gaat het volbrengen meissie; een jaar in the middle of now where. Kei knap!!
Dikke zoen van een trotse tante

Marel

He Em dat was ook het eerste wat ik dacht, nog maar 4 maanden, maar als ik dan bedenk dat we je eind Juli pas weer gaan zien dan lijkt dát wel weer lang!! Dus ook geen vierdaagse dit jaar, jammer we zullen je zeker heel erg
missen!!Nou ook jij gaat weer langzaam het mooie weer tegemoet net als wij en dan is het in het buitengebied altijd wel heel erg genieten dus hopelijk is dat iets wat je de komende tijd nog heel veel gaat doen!!Wens je weer een fijne week liefs en een dikke knuffel uit Slijk X

Astrid

Nog maar 4 mnd. te gaan, wat gaat dat toch snel,vooral blijven genieten,lekker schilderen ik wist niet dat je daar ook talent in had!!!Je schrijft altijd erg leuk,
Groetjes uit Oirschotxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!