emmavandelaar.reismee.nl

De verdwaalde trompettist

‘Dus als je uit gaat, dan gaat iedereen op de fiets?’ ‘En hoe zit dat dan, als je bijvoorbeeld afspreekt met je vriendje, ga je dan op de fiets naar zijn huis?’ ‘Euh, ja..’ Hard gelach volgt en fietsende mensen worden op een bijzondere wijze geïmiteerd. Ja ons fietslandje heeft mij al zo vaak gesprekken opgeleverd waarbij iedereen me met grote ogen en vol ongeloof aankeek, dat ik heb besloten er maar eens aandacht aan te besteden in mijn blog. Ze kunnen zich er werkelijk waar niks bij voorstellen als ik bijvoorbeeld vertel dat wij inderdaad naar het vriendje fietsen, dat kinderen op de fiets naar school gaan en de boodschappen meestal ook gewoon op onze trouwe tweewieler gehaald worden. Ja het is wat, de Nederlander en zijn fiets. En ik. Ik mis mijn fiets. Het is nu precies een half jaar en een dag geleden dat ik voor het laatst heb gefietst. Ja, een half jaar en een dag. Dat betekend inderdaad dat ik op de helft van mijn Engeland avontuur ben! En daarom weer hoogtijd voor een update van de afgelopen twee weken.

Maandag 19 januari was een gewoon werkdagje, maar ‘s middags ben ik naar de sportschool geweest, en de wonderen zijn de wereld nog niet uit, er waren zowaar wat mensen in de sportschool! De eerste keer in de afgelopen zes maanden dat ik de sportschool niet helemaal voor mezelf had.

Woensdagmiddag had ik er een oppaskindje bij voor zo’n 2 uurtjes. Ze is 1 jaar en er is eigenlijk maar weinig mee te beginnen. Ze praat niet, maakt bijna geen geluid en reageert nauwelijks op dingen. Verder is het voor mij een goede work out want ik ren de hele tijd achter haar aan om haar op te vangen, ze wankelt enorm. En dan is er natuurlijk m’n jongste die even moet wennen aan het feit dat hij niet alle aandacht krijgt en hij heeft me in deze twee uur dus meerdere malen zijn ‘cross face’ ( zijn gezicht als ie boos is en mij aan kijkt met hele boze ogen en een pruillip, jammer voor hem dat ik het ongelofelijk grappig vind als ie dat gezicht op zet.) Nou goed. Ik was eigenlijk wel blij toen ze weer weg was en ik weer gewoon gezellig alleen met de jongste was. En oh, ik vergeet bijna het hoogtepunt van de dag! Tromgeroffel, pampampampampam… de jongste heeft éindelijk op het potje gepoept! Ja ja, het heeft wat moeite, energie en gevechten gekost, maar, daar was ie dan eindelijk. De drol. En dat betekende dat hij zijn nieuwe grasmaaier mocht uitpakken en die hebben we daarna natuurlijk uitgebreid getest op het gras in de tuin.

Van al dat grasmaaien had ik nogal honger gekregen en die avond ging ik pizza eten met Louise, ik had een mega grote pizza dus dat kwam goed uit! Na een gezellig etentje zijn we naar de pub gegaan waar de andere au pairs waren, daar hebben we nog een lekker toetje besteld. Lekkere afsluiter van een gezellige avond.

Donderdagochtend heb ik eerst gewerkt en toen rond half 11 ben ik met de bus naar Pulborough gegaan, daar had ik afgesproken met de Spaanse meisjes die ik afgelopen weekend had ontmoet. We hadden chocolademelk gekocht en die hebben we vervolgens bij Irene thuis klaar gemaakt en gezellig zitten drinken bij de openhaard. Er was ook nog een andere au pair uit Australie. Het was super gezellig! En toen wilde ik om 13.00u de bus weer terug nemen, ik liep samen met Lara naar mijn bushalte toen daar plots een bus voorbij kwam rijden. Mijn bus. Shit. Dus ik rennen. Valt mijn telefoon uit mijn zak. In 3 stukken verspreid over de weg. Ik raap ze snel op en ren verder. 2 seconden later vliegt mijn telefoon weer uit mijn zak. Pff. Oké. Laat maar, die bus ga ik niet meer halen. En dus mijn hostmom gebeld dat ik een uur later pas weer een bus kon nemen, gelukkig vond ze het niet erg en kon ik mee naar Lara’s huis om daar te wachten. Dat was nog gezellig en vervolgens ruim op tijd naar de bushalte vertrokken om hem dit keer zeker niet te missen. Rond 14.45 was ik vervolgens thuis en heb de rest van de dag gewoon het huishouden gedaan en met de kids bezig geweest.

Na een stressvolle vrijdagochtend was ik uiteindelijk net op tijd voor mijn bus naar Grayshott. Ja, ik ben voortaan op vrijdag vrij in plaats van woensdag omdat vandaag mijn kunstcursus van start ging! Ik had ’s ochtends met Nicole afgesproken ( Duitse au pair die ik ken van de pub.) Zij woont daar vlakbij en we hebben gezellig koffiegedronken en wat rondgelopen (in het superkleine) Grayshott.

Om 12.45 begon mijn kunstcursus, hele leuk kleine ruimte waar we met z’n achten les krijgen. De eerste vier weken staan in het teken van tekenen en schetsen, in de laatste 5 weken ligt de focus op schilderen. Het was superleuk! We hebben eerst een schetsboek gemaakt, daar vervolgens in geschetst en tenslotte kregen we allemaal een verschillende bewerkte ondergrond waarop we mochten schetsen.

Na de cursus heb ik thuis met de middelste dingen voorbereid voor haar feestje, dat vond plaats op zaterdag. Het was een ‘ice cream & tea-room party’. 12 meiden hebben hier die middag geknutseld, koekjes versierd, spelletjes gedaan en natuurlijk taart en ijs gegeten.

Verder heb ik dit weekend in Chichester wat kunstmaterialen aangeschaft zodat ik ook thuis aan de slag kan en verder ben ik eigenlijk maar een beetje lui geweest.

Afgelopen week is er niet zoveel bijzonders gebeurt. Eigenlijk alleen maar gewerkt.

Vrijdagochtend had ik weer met Nicole afgesproken. We zijn we naar haar huis gegaan en hebben daar gezellig zitten kletsen en vervolgens aardappelsoep gemaakt en gegeten. Toen heeft zij me afgezet bij de Appelgarth farm voor mijn tweede kunstles. We hebben de Silverpoint techniek behandeld en vervolgens een stilleven gemaakt met houtskool. Het was allebei niet echt m’n ding, vorige week ging me een stuk beter af en dat vond ik ook 100 keer leuker. Maargoed, volgende week gelukkig weer een ander onderwerp!

En tenslotte, afgelopen weekend, het was fantastisch leuk! Ik ben namelijk een weekendje in Bournemouth geweest met Birthe. Het plan was om te gaan couch surfen maar aangezien het maar niet wilde lukken een host te vinden voor dat weekend, en de host die we uiteindelijk gevonden hadden de avond van te voren mailde dat we toch niet konden komen, hebben we vrijdagavond om 23.00u nog lekker last- last-minute een hotel geboekt voor de volgende dag!

En dus vertrok ik zaterdagochtend om 8.00, door de sneeuw, richting Midhurst. Daar de bus naar Chichester genomen en vanuit daar samen met Birthe de trein naar Bournemouth. Na ongeveer 1.5 uur in de trein kwamen we aan in Bournemouth. Daar kon de zoektocht naar ons hotel beginnen. Eenmaal in het hotel, bleek dat we pas vanaf 15.00u konden inchecken.. dus konden we later weer terug. Toen zijn we naar het strand gegaan, dat was maar een minuutje lopen vanaf ons hotel! Daar hebben we een tijdje rondgelopen en ‘s middags hadden we met Stefan afgesproken, een jongen van couch surfing die ons niet kon hosten dit weekend maar die het wel leuk vond om ons de stad enzo te laten zien. Dat was ontzettend leuk! We zijn met hem en een vriend van hem met de auto naar Hengistbury Head gereden. Supermooie plek, daar in een museum geweest, gewandeld, warme chocolade melk gedronken en naar de top van een cliff geklommen. Super mooi uitzicht en, behalve de kou, was het super mooi weer. Daarna zijn Birthe en ik naar onze hotelkamer gegaan en hebben we gepicknickt op ons bed. Om vervolgens naar de ‘60 million postcards’ te gaan, een pub waar we hadden afgesproken met Stefan en zijn vrienden. Was super gezellig. Na een drankje in die pub zijn we met de taxi naar een andere pub gegaan. Daar trad een band op. En wat voor een. Zo’n 10 mensen op een veel te klein podium. Het leek wel alsof ze allemaal uit een ander band waren geplukt en bij elkaar op het podium gezet waren. De zanger was een rasta achtig type, naast hem stond een zangeres in buikdans outfit, daarnaast stond een alledaagse simpel geklede vrouw met trompet alsof ze net uit de fanfare kwam gewandeld. Over de half blote man achter de drums ga ik verder niet uitweiden en dan was er onder andere ook nog een oude opa op de basgitaar. Ja dat was een hele bijzondere avond!

De volgende ochtend een vies ontbijt op in ons hotel, ja het ontbijt dat is iets wat ik zeker niet ga missen wanneer ik weer terug in Nederland ben! Maar goed, na het ontbijt wat door de stad gewandeld, in wat winkels geweest, de kerk bezocht en koffie gedronken. We waren allebei supermoe en dus namen we rond 14.00 de trein terug naar huis! Super geslaagd weekendje dus!

Zo, dat was het wel weer voor deze week. See you!

Reacties

Reacties

Marel

He lieve nicht, klinkt allemaal weer goed, weer leuke en gezellige dingen gedaan. En ook het tekenen gaat je heel goed af ,ziet er goed uit! X

Caroline

Ha Emmetje, Een heerlijk verhaal om te lezen weer!! Hopelijk voel jij je net zo als het verhaal klinkt; vrolijk en opgewekt. Wat een idioot idee dat jij een half jaar niet gefietst hebt zeg. Daar heb ik nou helemaal niet bij stil gestaan, als je het nog maar kunt als je weer terug bent, ha, ha, ha ;-). De kunstcursus is volgens mij een goeie greep, denk dat je talent hebt. Het ziet er kei mooi uit! Nou, je hebt weer veel leuke dingen gedaan en gezellige mensen ontmoet, fijn! Keep on going!! Dikke kus. XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!