emmavandelaar.reismee.nl

Verliefd op een beer!

** Ik loop een beetje achter, deze blog gaat nog over 8 tot 21 december, de volgende komen hopelijk snel! :) **

Over het algemeen denk ik dat ik het hier aardig goed doe als bakker. Ik bak allerlei soorten koekjes, taarten, brownies en cakes alsof het altijd al dagelijkse kost was. In het begin vond ik dat best eng, vooral omdat ik vaak in opdracht van mijn hostmom bak. Wanneer ik een taart uit de oven moest halen stond de wekker altijd wat te vroeg, zodat ze zeker niet zouden verbranden. Ik las recepten altijd minstens 3 keer om er zeker van te zijn dat ik geen rare Engelse woorden over het hoofd zag. Gedurende deze 4 maanden is mijn vertrouwen in mijn bakkunsten redelijk gegroeid, met 1 keer lezen van het recept lukt het me ook wel en inmiddels hoef ik ook mijn hostmom niet meer te bellen om ingrediënten te vertalen. Alles verliep zonder enige problemen. Tot dinsdag 9 december. Ik bakte die middag een christmascake. Of nouja, ik maakte hem af, het is namelijk nogal wat werk en mijn hostmom had de eerste helft al vorige week gedaan. Na ongeveer 1.5 uur konden ze , het waren er 3, de oven in. Het beloofde een lange hete rit te worden voor m’n taartjes, maar liefst 3 uur zouden ze in de oven moeten. Zo, taarten in de oven, afwas gedaan, tijd om met de jongste te gaan spelen. Na wat speelplezier met de traintrack, puzzels en kleurboeken, reed ik met mijn hostmom mee naar Midhurst om daar even een kaart te posten, een sleutel bij te laten maken en een koffie te drinken. Rond 16.00 kwamen we weer terug. Mijn hostmom ging gelijk door naar school en zou ‘s avonds later terug zijn. Ik ging koken voor de jongste en mezelf. Vervolgens lekker gegeten en alles opgeruimd. Rond 19.00 kwam mijn hostmom binnen met de twee oudste en het eerste wat ze zei ‘Emma, the christmascakes!’ 4 uur te laat. 7 uur in totaal. Tja, die waren best een beetje zwart. OEPS! Gelukkig konden we er allebei hard om lachen en hebben we ze uiteindelijk zelfs nog wel enigszins kunnen redden!

Zo, nu ga ik jullie even een samenvatting geven van de tweede en derde week van december.

Woensdag 10 december was ik ‘s ochtends weer naar school geweest en na school gezellig gaan lunchen met Brithe. Vervolgens de stad in geweest en ‘s avonds opgepast.

Donderdag 11 december de hele dag een beetje het huishouden gedaan en ’s avonds naar Zumba geweest. Was heel lang geleden en super leuk, we dansten op kerstmuziek.

Vrijdag 12 december ben ik ’s ochtends mee naar school geweest om naar de oudste te gaan kijken, hij had ‘Assembly’ een soort kerstviering met allemaal kerstliedjes. ’s Middags zijn we met de kids naar het ijscafe geweest om het begin van de vakantie te vieren.

Zaterdag 13 december ben ik ‘s middags met mijn hostmom en de jongste twee naar een vintagefair geweest, vervolgens geluncht bij Oma en ‘s avonds heb ik de bus genomen naar Haslemere om een kerst kadootjesspel te spelen met zo’n 15 anderen au pairs, was super leuk en gezellig en uiteindelijk ging ik met een doosje pasta en een doosje pepermuntjes naar huis, joepie!

Zondag 14 december werd ik rond 9.00u opgehaald omdat ik ging oppassen op een jochie van 2, om zo twee verhuizende vrienden van mij hostmom te helpen. Ik kenden ze verder niet en het jongetje was in het begin een beetje verlegen maar toen ik met een aap handpop een toneelstukje voor hem ging spelen, ontdooide hij helemaal, dat was zo grappig om te zien. Uiteindelijk kwam hij wel weer een beetje teveel los en veranderde hij zelf in een soort guerrilla, begon met dingen te gooien, te schreeuwen en met van alles te slaan. Ik had al het speelgoed en andere dingen die ‘gooibaar’ waren maar opgeruimd en hem op een kussentjestoren voor de tv gezet. Niet veel later kwam de vader thuis en vroeg ‘En is ie luidruchtig geweest? Ja, wij houden van herrie!’ Oke, dit was dus blijkbaar normaal. Fieuw.

Zondagmiddag ben ik met mijn gezin naar de Christingle dienst geweest in de kerk. Was erg leuk en er was veel creatief vermaak voor de kids. ( En ik heb me daar ook wel mee vermaakt J )

Maandag 15 december was de eerste vakantie dag voor de kids en dus gingen we naar zee en hebben we daar heerlijk op het koude strand fish & chips gegeten!

Dinsdag 16 december ben ik met mijn hostmom en de 3 kids met de trein naar Londen gegaan, daar hebben ze kennisgemaakt met poffertjes, die vonden ze heerlijk! Vervolgens hebben we een heel stuk langs de Thames gelopen en zijn we mijn hostdad gaan bezoeken op zijn kantoor. Vreselijke plek, echt mijn nachtmerrie, een grote ruimte met zo’n 50 bureaus, iedereen zittend, hutje mutje naast elkaar starend naar een beeldscherm. Blergh. Gelukkig gingen we na een aantal gesprekjes met collega’s weer naar buiten en zijn we gaan lunchen, was echt super lekker! ‘S middags had ik vrije tijd in Londen en ben ik in wat winkeltjes geweest.

Woensdag 17 december was mijn laatste schooldag en dat betekende een presentatie over Boxtel geven, haha. Leuk om te merken dat ik vroeger op de middelbare school wanneer ik een presentatie in het Engels moest geven, altijd letterlijk het hele verhaal uit mijn hoofd leerde en opdreunde. Nu had ik geen woord voorbereid en het ging super goed en iedereen vond het erg mooi in Boxtel! ( Is opzich ook wel als je filmpjes bekijkt van de Kampina bijvoorbeeld, dat lijkt dan net Afrika) Na de presentatie heb ik snel mijn certificaat en rapport opgehaald. Supergoed! Bijna allemaal 4en en 5en ( 5 is het hoogste) Hij vond me een uitstekende student en ik leverde een hele grote bijdrage in de lessen. Vooral op schrijven, luisteren en spreken scoorde ik hoog. En voor ‘classroomperformance’ op alle punten een 5. Ketsjing!

Na de les snel naar de Pallant Gallery gegaan voor weer een kunstworkshop. Dit keer stond ‘landscape’ centraal. Was weer erg leuk en er waren veel dezelfde mensen als de vorige keer dus dat was gezellig. Na de voorstelling zag ik Birthe toevallig zitten in de Costa coffee en dus ben ik daar nog even bij gaan zitten en koffie gedronken. Vervolgens naar huis gegaan om een avondje op te passen op de jongste want de rest van de familie was naar de Paddington Bear film.

Donderdag 18 december heb ik ‘s ochtends samen met de oudste keihard de muziek aangezet en zijn we zijn kamer gaan uitmesten, want dat was heel hard nodig. ‘S middags ging mijn familie lunchen bij vrienden en had ik vrije tijd in Haslemere, daar alvast naar wat kerst kadootjes gekeken en de boodschappen gedaan.

Vrijdag 19 december was ik de overdag alleen met de drie kids. Tot laat in de middag, toen kwamen er een aantal kinderen en ouders hier en hebben de kids lekker gespeeld en broodjes worst gegeten. Vervolgens zijn we met zijn alle naar de pub gelopen en daar begon de Pageant ceremonie. We liepen door het dorp en stopte op bepaalde plekken om naar een stukje verhaal te luisteren en te zingen. Er waren ook allerlei Bijbelse figuren zoals Engelen en de drie koningen. Deze ceremonie eindigde in de kerk met een korte mis. Was erg bijzonder en heel leuk om mee te maken.

Zaterdag 20 december ben ik de hele dag in mijn eentje in Portsmouth geweest en heb ik inkopen gedaan voor kerst. Deze vervolgens ‘s avonds leuk ingepakt en onder de boom gelegd.

Zondag 21 december heb ik weer eens 1.5 uur op mijn bus zitten wachten omdat ie niet kwam opdagen. Gelukkig was ik ruim op tijd vertrokken en was ik rond 14.30 in de bioscoop waar ik met Louise had afgesproken om naar Paddington Bear te gaan. ( op aanraden van mijn hostmom) Voordat we naar binnen gingen kochten we nog wat lekkere versnaperingen en toen begon het spannende paddington avontuur. Was echt een super leuke film! En ik geloof dat ik stiekem wel een beetje verliefd geworden ben op dat beertje!

Zo, dit was ‘m weer voor nu! Merry Christmas!

Reacties

Reacties

Marel

He Em. Nou als ik het zo lees heb jij al heel veel leuke dingen gehad voor de kerst wat leuk al die dingen die georganiseerd worden en dan nog ook nog leuke uitstapjes met de familie in de vakantie. Super! Ben benieuwd hoe de kerst zelf en je vakantieweek was, weet ik natuurlijk al wel voor een deel maar kijk er ook naar uit om het van jou te horen. Verder ben ik natuurlijk heel trots op mijn "studienicht".Heb je wel gemist met de kerst maar gelukkig blijven we zo goed op de hoogte als laatste wens ik je natuurlijk nog een heeeeeeeel gelukkig nieuwjaar XXXX

Astrid

Zo te lezen heb je weer leuke en gezellige uitstapjes gedaan!! ik vindt het nog steeds knap dat je dit allemaal maar doet.En nog bedankt voor je kerstkaart!!
En hoe was het om je moeder en Jochem weer te zien en vast te houden?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!