emmavandelaar.reismee.nl

English Breakfast: Check!

Ook deze week was ik weer op toch wel een van mijn favoriete plekjes hier in Engeland, het theater in Chichester. Vanuit mijn heerlijke stoel, op een super goede plek, die nóg beter werd toen ik op het kaartje van mijn buurman 25 pound zag staan ( Ik betaal 8.50 per kaartje!) , keek ik naar de voorstelling ‘An Ideal Husband’. Na ongeveer een half uur, begon ik eens om me heen te kijken, ‘haha, kijk haar nou’, ‘haha, daar nog een’, ‘ O god, die ook en hij zit zelfs op de eerste rij’, ik – totaal niet meer kijkend of luisterend naar wat er zich op het toneel afspeelde, was druk bezig met het spotten van knikkebollende mensen in het publiek, nog nooit heb ik zoveel mensen in het publiek zien sla – Grrraaghhh, ‘Wat was dat?!’ Ik kijk schuin achter me, een vrouw hangt voorover met haar hoofd bijna tegen haar ‘voorbuurman’, en snurkt, hard, heel hard. Zó genânt.. Ongeveer 10 minuten later, schiet ze overeind, veegt haar mond af, en kijkt om zich heen of iemand het gezien heeft. Ja, mevrouw, we hebben je allemaal gezien én gehoord!

En dan nu, tijd voor mijn wekelijkse samenvatting. Maandag was niets bijzonders. Dinsdagochtend was weer een goed voorbeeld waaruit blijkt dat het handig is als je flexibel bent als au pair. Toen ik aan het ontbijten was met de kids vertelde mijn hostmom namelijk dat haar bak assistent op het laatste moment had afgezegd en dat oma zou komen om op de jongste te passen en dat ik vanochtend haar bak assistent zou zijn tijdens haar bakingdemo voor 30 man.. Oke, juist, waarom niet?! En dus stond ik zo’n anderhalf uur later als assistent te schitteren, (wauw klinkt als heel wat zo, in werkelijkheid was het niet meer dan ingrediënten afwegen, dingen aangeven en heeel veel afwassen) tijdens haar demo.

Woensdag ben ik weer naar school geweest en vervolgens dus naar de voorstelling ‘An ideal husband’. Daarna de trein naar Petersfield genomen om te gaan eten met Louise, was super gezellig! Daarna nog met alle au pairs wat gedronken en even later weer opgehaald door mijn hostmom.

Donderdag had ik een bakdagje, bijna de hele dag in de keuken gestaan om te bakken.

Vrijdag, 5 December, ging ik ‘s middags met mijn hostmom, oma en de jongste naar het kersttoneelstuk kijken van de middelste. Ja, het kersttoneelstuk, op 5 december…. Buiten het feit dat ik vandaag eigenlijk helemaal niks met kerstmis te maken wilde hebben, was het erg leuk en schattig om al die kindertjes op het podium te zien! ’S Avonds heb ik pepernoten gebakken en hebben we de schoen bij de openhaard gezet om er de volgende dag achter te komen dat sinterklaas mijn brief ontvangen had en er een piet op uit had gestuurd richting Engeland. Het spoor van pepernoten vanuit onze slaapkamers leidden ons naar de gevulde schoentjes in de woonkamer. En er was zelfs een heuse brief van sinterklaas! Wat hebben we geboft! Daarna snel al m’n spullen gepakt en in de auto gestapt om samen met mijn hostmom naar Londen af te reizen. Daar begon ik de dag met een koffie van de Starbucks, en zoals altijd schudde ik daar wat chocolade poeder overheen, maar in hemelsnaam, waarom zou je die potjes chocoladepoeder boven een prullenbak zetten.. Ja je raad het al, ik zet het potje terug, op het randje, boem, in de prullenbak, Oeps! Ik zag het niet zo zitten om in de prullenbak te gaan lopen graaien en heb het dus maar even gezegd, om vervolgens met mijn koffie in de hand naar trafalgarsquare te lopen. Daar heb ik de National Gallery bezocht, erg leuk! Vervolgens de tube genomen naar het Victoria and Albert museum, dat was echt super leuk er was namelijk een hele expositie over theater! Vervolgens ben ik nog naar Portobello Market geweest, super leuk! En na een meal bij de MCdonalds ben ik naar de Nederlandse pub gegaan want daar waren Janine en Julian, een andere Nederlandse au pair. Daar nog wat gedronken en vervolgens met Janine mee naar haar huis gegaan. Lekker veel gekletst en gelachen en vervolgens rond 2.00u gaan slapen.

En jahaa, zondagochtend was het dan zover. We hebben ons er aan gewaagd, English Breakfast. Dit keer meer succes dan een aantal weken geleden want ik heb hem én besteld én opgegeten (Oké op de bonen na dan..) En eigenlijk was het nog goed te doen ook! Gewoon niet nadenken, eten, en je hebt voor de rest van de dag geen honger meer! Met onze gevulde maagjes zijn we vervolgens naar Rochester gegaan, daar was een Christmas festival, super gezellig! Er was muziek en sneeuw, er waren allerlei kraampjes, rendieren, activiteiten, chocolade aardbeien, theateracts en mensen in victoriaanse kleding. En ook hebben een kerkdienst meegemaakt in de Kathedraal, en een les in de schoolbanken in de victoriaanse tijd, was erg bijzonder. En tenslotte nog meegezongen met één Christmas Carol op de markt om vervolgens aan mijn 3-uur-durende terugreis te beginnen. Hellelujah!

Zo, dat was hem weer! Ik hoop dat jullie allemaal een leuke sinterklaas hebben gehad en tot de volgende keer maar weer!

X

Reacties

Reacties

leanne.groen@home.nl

hoi Emma

ze blijven boeien je verhalen.je gaat nu denk ik wel een sfeervolle tijd in en als topper de komst van Jochem en mama.je hebt weer heel wat meegemaakt,knap hoe je telkens weer nieuwe dingen onderneemt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!