emmavandelaar.reismee.nl

Daar zijn we weer!

Jahoor, daar zijn we weer! Dit keer heeft het allemaal wat langer geduurd dan normaal gesproken. De reden daarvoor is dat het even wat minder ging met mij hier op het Engelse platteland. Af en toe is het erg moeilijk om positief te blijven wanneer je voor de 100e keer een uur op je bus staat te wachten, je denkt mensen te gaan ontmoeten in de gym en elke keer de hele gym voor jezelf hebt, je denkt mensen te ontmoeten op school en er nog maar 2 anderen mensen in je klas zitten, je ‘s avonds uit wil maar de laatste bus naar je dorp om 18.45 gaat en je dus simpelweg gewoon niet weg kan, er in dit dorp niet meer is dan 1 klein winkeltje, 1 pub en een speeltuin. Niemand van je ‘vrienden’ hier echt in de buurt woont en je elke keer minimaal 2 bussen moet plannen voordat je ergens bent, om dan maar niet na te denken over hoeveel bussen en treinen ik zou moeten nemen om mijn echte vrienden te zien. Dit is op zich reden genoeg om te balen, toch? En dat heb ik afgelopen week dan ook flink gedaan. Maar, ik heb het uiteindelijk allemaal besproken hier met mijn hostmom, we hebben gelijk vanalles bedacht om het hier voor mij wat aangenamer te maken en sindsdien gaat het weer een heel stuk beter! Mijn familie is zo lief en ben zo super blij met hen, heel fijn op zulke momenten.

Zo. Tot zover mijn verklaring voor de vertraging. Nu back to business. Want ik heb natuurlijk ook wel weer het een en ander beleefd de afgelopen 2 weken. Hier volgt een snelle update met alle highlights.

De week van 20 oktober was een normaal werkweekje en buiten het feit dat ik 2 dagen ziek ben geweest is er niet zoveel spannends gebeurt. Donderdag was de laatste schooldag voor de vakantie. Na school zijn we naar Granny gegaan en hebben we daar fish and chips gegeten.

Vrijdag de hele dag met mijn hostmom en de kids naar ‘Intech’ geweest. Heel wat wedstrijdjes sprinten, parachutes oplaten, lachspiegels, ingewikkelde testjes en een tocht door de ruimte later, keerden we na een lange dag gelukkig weer heelhuids terug op planeet aarde.

Zaterdagochtend naar de sportschool geweest, daarna naar de markt en toen naar een supergaaf toneelstuk, ‘Taken at Midnight’, in Chichester geweest. Was echt geweldig goed! Erg genoten! En ook hier is de klok verzet, ik had er even niet bij stilgestaan dat dat dus betekend dat het om 17.00 donker is. En dus heb ik de hele terugweg door een pikdonker veld gelopen met een hele kleine zaklamp op mijn telefoon, ga snel even een goede zaklamp scoren!

Zondag verveelde ik me zo dat ik ‘s middags besloot om maar eens een bezoekje te brengen aan de dorpspub. Helaas kwam het niet verder dan een gesprekje met een eenzame, bierdrinkende man aan de bar, over zijn hond…

Dinsdag met mijn hostmom en de kinderen en vrienden van hen naar het strand geweest, was erg lekker weer!

Woensdag had ik geen school en dus ben ik een dagje naar Brighton gegaan. Helaas, de hele dag in de stromende regen rondgelopen! Erg jammer, want ik denk dat het een hele leuke stad is wanneer het lekker weer is. Goede reden om nog een keer terug te gaan!

Vrijdag was het Halloween en we hadden hier een kleine Halloween party georganiseerd. Overdag de hele dag in de keuken gestaan om te bakken en rond 17.00 kwamen er een aantal kinderen met de ouders. Iedereen had iets meegebracht. Na een griezeltocht, een griezeltaart en wat griezelgames was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Zaterdag was erg leuk! Ik ben de hele dag met Janine in Londen geweest. We hebben de Tower Bridge bezocht en van binnen bekeken, daarna lekker buiten gelunched. Vervolgens ook nog naar de HEMA geweest, jaja, er zit hier dus gewoon een Hema op Victoria station! Daar natuurlijk wat lekkere Nederlandse dingen gekocht, de dag vloog echt voorbij en het was supergezellig! Maar ‘s avonds stond Bonfire night op de planning. Daar ben ik met mijn gezin heen geweest. Ook dat was geweldig! Een heel groot kampvuur, sausages, poppentheater en als afsluiting een supermooie vuurwerk show! Was erg gezellig.

Zo, dit waren mijn hoogte punten van afgelopen 2 weken, dat zijn er als ik zo terug lees gelukkig toch nog behoorlijk wat voor een baalweek! :)

Tot de volgende keer maar weer!

X

Reacties

Reacties

Marel

He Em fijn dat je weer een beetje door je dip heen bent niet leuk maar is volgens mij wel logisch dat dat een keer komt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel wat in herken hier zo op het platteland maar ik moet ook zeggen het went wel die winters alleen dat ga jij daar natuurlijk niet mee maken want god weet waar jij volgende winter zit!!!! Nou wens je weer het beste voor komende weken en houd de moed erin!!! Dikke kus!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!