emmavandelaar.reismee.nl

Pepernoten, hagelslag en frikadellen speciaal!

Onder het mom van ‘het kan altijd erger’, zal ik in Nederland nooit meer balen als ik mijn trein mis en vervolgens een half uurtje moet wachten. Want op dat moment ga ik terugdenken aan 18/10/2014 de dag dat ik maar liefst 2 uur en 15 minuten op mijn bus heb gewacht! Na een uur zitten op het krakkemikkige houten bankje bij de bushalte, besloot ik een puzzelboekje te gaan scoren in de supermarkt. Nog geen 10 minuten later zat ik weer op datzelfde krakkemikkige houten bankje peinzend over mijn woordzoeker. Tja, ik hoor jullie denken, ‘dat is nou niet echt je van het’ , nee inderdaad. Maar goed er lagen leuke dingen in het vooruitzicht en dat houdt de mens op de been, of in mijn geval, op het krakkemikkige houten bankje..

Want ik ging zaterdagmiddag, na een ochtendje werken, naar Hanga in Petersfield. Uiteindelijk kwam ik daar rond 18.00 aan. Na ook daar nog 45 minuten te hebben gewacht, ik voelde me ondertussen bijna een zwerver, kwam ook Hanga aan met haar vertraagde bus en gingen we even langs de supermarkt om avondeten te kopen. Vervolgens bij haar thuis gekookt, gegeten en film gekeken, toen naar de pub gegaan om vervolgens weer thuis te komen en ons bedje in te duiken. Nog een hele tijd liggen kletsen en uiteindelijk is slapen er voor mij niet heel erg meer van gekomen. Uitslapen zat er helaas ook niet in, en met 1 uurtje slaap liep ik de volgende ochtend om 9 uur alweer door Petersfield, op weg naar het station om naar Londen te gaan. Na 2 uur treinen, er werd aan het spoor gewerkt, kwam ik aan in Londen. Daar ben ik de hele dag geweest met Janine, Tamara en Marlen, alle drie Nederlandse au pairs, dus dat was erg leuk! Na een tochtje met de boot over de Thames, een hele lange wandeling door Londen, een bezoekje aan de M&M shop en Covent Garden zijn we neergestreken in een Nederlandse pub. Ja. Amsterdamse grachten op de muur, tulpen, frikadellen, Amstel bier en Remia saus. Het was net echt! Na een lekkere Hollandse maaltijd was het alweer tijd om naar huis te gaan!

Tot zover mijn weekend! Afgelopen week was verder niet zo heel bijzonder. Gewoon goed. Woensdag weer naar school geweest, we zaten in een ander lokaal omdat het daar warmer was. Pfoeh, dat heb ik geweten ook. Bloedheet! Op een gegeven zei ik: ‘Sorry, but I’m boiling!’ Dit vonden ze allemaal erg grappig, maar, de verwarming werd lager gezet! Na school naar het theater geweest, maar helaas was alles uitverkocht dus niks gezien. Toen ik thuis kwam wachtte er een heeel lekker pakketje op me uit Holland! Donderdagavond ‘boilde’ ik nog even verder bij zumba. En vrijdag was er weer een coffemorning hier. Dit keer was Ronja, een au pair uit Duitsland die ik ken van de Petersfieldpub, er ook samen met haar hostmom en zij bleven daarna ook nog gezellig lunchen!

Oké, het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden geloof ik. Maar ach, jullie zijn weer op de hoogte!