emmavandelaar.reismee.nl

Fietsen door Afrika!

Van zonder jas en uren speelplezier in de tuin, naar winterjas, sjaal en opwarmen bij de openhaard. Ik weet niet hoe het daar in Nederland is maar hier in Engeland is het weer behoorlijk omgeslagen, met hele dagen regen, kou en modder tot gevolg. En er is nog iets veranderd deze week, mijn oudste hostkind is 10 jaar geworden! Verder is alles redelijk hetzelfde gebleven. Hier volgt een snelle update van mijn week..

Maandag heb ik de hele speelkamer uitgemest en opgeruimd. Ik was erg tevreden over het resultaat, ik had eigenlijk een foto moeten maken van ‘before’ en ‘after’, want er is nu al helemaal niks meer van terug te zien. Dinsdag was weer een dagje zoals alle anderen, niets bijzonders.

Woensdag weer naar school geweest, dat gaat steeds beter en mijn essay werd zelfs beschreven als ‘An excellent piece of work!’ Na de les nog even met Clara, een Spaans meisje uit mijn klas de stad in geweest, heb toen 2 kadootjes gekocht voor de oudste en ben opzoek gegaan naar (betaalbaar) inpakpapier, want dat is hier echt niet normaal duur! Uiteindelijk met de kadootjes en de rol kadopapier, allen verborgen in mijn jas, op Jamesbondachtige wijze naar binnen gesneaked om het allemaal toch nog enigszins een verassing te laten zijn. Woensdagavond naar de pub in Petersfield geweest, was weer super gezellig!

Donderdag bijna de hele dag in de keuken staan bakken met mijn hostmom. Want bij een verjaardag hoort natuurlijk taart! En niet zomaar een taart, nee, een heuze lego-voetbal taart! En s’avonds al het stiekem-tussendoor-gegeten-beslag eraf gedanst tijdens de zumbales!

Vrijdag weer een regenachtig dagje met bak en filmkijk plezier. En toen was het alweer weekend!

Zaterdagochtend mijn kadootjes aan de jarige Job gegeven, gelukkig vielen deze erg in de smaak. Daarna ben ik door Afrika gaan fietsen! Jaha, je leest dit goed, weg met de vliegtickets, dure vakanties en ander gespuis. Ga gewoon naar de sportschool in Midhurst en voilà, je fietst zo door de bergen in Afrika! Na het sporten, even koffiegedronken en toen de bus teruggenomen naar huis voor de voetbalparty van de oudste. 26 jongens, rennend en gillend door de tuin, een mega verjaardagstaart en heel veel cadeau’s later, konden we terugkijken op een zeer geslaagd verjaardagsfeest! ‘S avonds nog met mijn hostmom de X-factor gekeken en vervolgens uitgeput mijn bed in gedoken.

Zondag ging de wekker alweer vroeg, om 9 uur gingen we met het gezin naar de kerk (deze ligt praktisch gezien in onze tuin) om daar Harvest te vieren.Het was een hele leuke mis en bijzonder om dat hier eens mee te maken! Toch wel heel anders dan in Nederland. Na de mis naar Guildford gegaan, daar had ik afgesproken met een andere au pair maar helaas kon die op het laatste moment toch niet komen en dus ben ik maar alleen door Guildford gaan lopen. Wat gewinkeld, gelunched en een kasteel bekeken en toen de trein terug genomen. Mijn hostmom geholpen met het avondeten en na het avondeten lekker bij de openhaard gezeten onder het genot van een kopje thee! Heerlijk om de week mee af te sluiten!

Tot de volgende keer maar weer!

Reacties

Reacties

Caroline

Wow, dat wordt nog wat met je Engels!! Goed bezig.

Ankie

Ooooh Emma wat een leuke verhalen! Ik ben weer helemaal bij gelezen. En die foto's ook zo leuk om te zien. Ik kan wel lezen dat je het erg naar je zin hebt! En dat Engels, daar hoef je je ook geen zorgen over te maken!
Ik blijf je volgen!! Vind het zo'n leuke verhalen!
Liefsxx

opi omi.

Lieve emma
wat geweldig was het weer om je blog te lezen daar word je
helemaal blij van je schrijft zo leuk.
heel veelliefs opi omi.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!