emmavandelaar.reismee.nl

sjoeeef!

Mijn camera gereed, popelend om ze te zien. Daar komen de eerste politiemotors. Even wachten, het kan niet lang meer duren. De spanning stijgt. Mensen kijken gespannen naar de bocht. Dan wordt het stil en jaaaaaaa! Daar komen ze. Woehoeeee!
Sjoeeeeeeeeef! En het is voorbij.
Dit gebeurde gisterochtend toen de tour de Britain hier langs kwam rijden. Mensen stonden al ruim een uur te wachten om de wielrenners langs te zien komen en toen het eenmaal zover was, was het één keer met je ogen knipperen en het was voorbij, sjoeeef! Hier ‘sjoeft’ elke week eigenlijk ook zo snel voorbij. In deze blog sjoef ik jullie mee door de hoogtepunten van mijn week.

Zondag heb ik ‘s ochtends de bus genomen naar het theater in Chichester, daar was het opendag en kon je overal achter de schermen kijken. Ook heb ik meegedaan aan een make-up workshop en een zangworkshop. Was erg leuk!

Sjoeeeeeef!

Dinsdagavond was ik uitgenodigd om bij een meisje hier uit de buurt te komen eten. Ik kende haar eigenlijk helemaal niet en wist ook niet waar ze woonde, maar aangezien er niet heel veel huizen staan hier durfde ik die ‘zoektocht’ wel aan. En dus vertrok ik rond 19.00u, met een grote bouwlamp onder mijn arm voor de terugweg, opzoek naar het goede huis. Dit had ik snel gevonden en ik heb superlekker gegeten en een gezellige avond gehad.

Sjoeeeeef!

Woensdag was mijn eerste schooldag! Na de laatste papieren ingevuld te hebben, kreeg ik snel een rondleiding en was het tijd om naar mijn lokaal te gaan. Er waren 4 anderen mensen in mijn klas ( maar dit verschilt een beetje per week.) Een Duits meisje, een Spaans meisje, Italiaanse jongen en Spaanse man. Nadat ik kort wat over mezelf had verteld kon de les beginnen. Eerst grammatica: was op zich wel te doen. Vervolgens: leestekst: ongelofelijk moeilijk en kreeg weer helemaal het gevoel alsof ik mijn eindexamen aan het doen was op de havo. Sjoeeef, snel door naar de spreekopdracht. Die ging me denk ik het makkelijkste af. Toen was de les alweer ten einde. We gaan zien hoe het de volgende weken gaat, ik ben benieuwd.

Na school ben ik naar de voorstelling ‘Guys and Dolls’ geweest. Hoewel het Amerikaanse-musical-showgehalte erg hoog lag, ik de gemiddelde leeftijd in de zaal wel erg naar beneden haalde en ik eigenlijk geen idee heb waar het nou over ging, heb ik toch een leuke middag gehad.

Woensdagavond naar de pub in Petersfield geweest, was weer heel erg leuk! Ook weer een aantal nieuwe au pairs ontmoet!

Sjoeeeef!

Donderdagochtend ben ik naar ‘toddlers’ geweest met de jongste. In de dorpshal komen elke donderdagochtend veel ouders met peuters bijelkaar om te spelen en te zingen. Was erg leuk. Donderdagmiddag: Afwas,afwas,afwas,afwas,afwas sjoeeeeeef en nog meer afwas. Dit vanwege de 12 taarten die mijn host mom die dag heeft gebakken voor een groot event.

Sjoeeeef!

Zaterdagmiddag was er een fair bij de kerk, praktisch gezien in onze tuin. Daar ben ik met de jongste en de middelste naartoe geweest. Er was muziek en eten. Er waren geiten, sieraden, verhalen en kippen. Dit klinkt erg suf, maar het was oprecht erg gezellig.

Sjoeeeeef! Dit was hem alweer, mijn ‘hoogtepunten-sjoef-reis.’

Bedankt voor jullie aandacht en tot mijn volgende blog!

Liefs Emma

Ps. Ik wil graag Astrid, Mama en Caroline bedanken voor de superleuke post deze week! :)

Reacties

Reacties

Marel

Sjoeeeeeef weer op volle snelheid genoten van je belevenissen!!! Wilde je nog fff bedanken voor de superlieve kaart, heb m echt vandaag pas geopend! Zo leuk dat je daar in al je drukte nog aan gedacht hebt.Nogmaals bedankt en ik kijk al weer uit naar volgende week, Liefs XXX

Marel

ha ha eigenlijk Antonio dus...Em ik heb laatst een mail gestuurd naar je email maar die lees je waarschijnlijk niet...dus nu via de blog....ik zag op google maps dat er een mooi riviertje vlak bij jullie stroomt en ik vroeg me af of daar in gevist wordt of specifieker gezegd ge-vliegvist wordt??Misschien zou je dat eens aan de man des huizes kunnen vragen, ik ben wel benieuwd of hij dat weet of misschien wel zelf doet? Ben altijd op zoek naar bijzondere riviertjes om dat te kunnen doen...;) Ik hoor het wel.

groeten Antonio

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!