emmavandelaar.reismee.nl

Mijn treasurebox

‘Peeeeeeeepa pig. Tutututututudududu!’ Dit is de begintune van het programma ‘Peppa pig’. Een peuterprogramma over een familie bestaande uit varkens. Peppa, een meisjes varken van zes jaar oud, beleeft allerlei avonturen met haar familie en vriendjes. In een van de afleveringen heeft Peppa pig een treasurebox. Deze vult ze met allerlei mooie schatten. En hé, daar kon ik me ineens identificeren met een 6 jaar oud varkentje. Want eigenlijk ben ik precies een maand geleden ook begonnen met het vullen van mijn treasurebox. En elke dag komt daar, in welke vorm dan ook, een grote of kleine ‘treasure’ bij. In deze blog vertel ik jullie mijn treasures van deze week.

Over mijn treasure van zondag hoefde ik niet lang na te denken. Nadat ik lekker had uitgeslapen kwam ik beneden en ging ik ontbijten. Toen ik aan mijn ontbijt zat riepen mijn hostouders iedereen bijelkaar en kregen we allemaal een superlief kadootje, als afsluiter van de vakantie in Frankrijk.

Maandag was het hier Bankholiday, een nationale vakantiedag waarop iedereen in Engeland vrij is. Ik had er niet echt bij stilgestaan dat dat dus ook vrij betekende voor mij. Dat was een leuke verassing toen ik maandag beneden kwam. ‘S middags heb ik Granny en Grandpa ontmoet. We zijn daar de hele middag geweest, het zijn hele lieve mensen. En natuurlijk ook daar een stukje zelfgebakken chocoladetaart gegeten!

Dinsdag was mijn treasure het avondeten, namelijk een typisch Engels gerecht genaamd: ‘Toad in the hole.’ (Oftewel ‘pad in het gat’, zo noemen ze het hier nu.) En ook fladderde hier dinsdagvond iets rond in huis wat zeker niet in mijn treasurebox mag komen, een vleermuis in de kamer van de jongste.

Woensdag was ik de hele dag alleen met de jongste. Ik heb dus even kunnen ervaren hoe het gaat zijn wanneer de oudste twee weer naar school gaan. Het was supergezellig met hem. We hebben getekend en zijn naar de speeltuin geweest om vervolgens thuis te gaan lunchen. Daarna heb ik hem na 1,5 uur eindelijk in bed gekregen. (hij heeft een lichtelijk trauma overgehouden aan zijn vleermuis avontuur). Maargoed, de aanhouder wint en hij heeft vervolgens zo’n 3 uur geslapen. ’S Avonds heeft mijn hostmam mij naar Petersfield gebracht, daar ben ik naar een pub geweest en heb ik andere au pairs ontmoet! Dat was leuk. Maar de allergrootste treasure van vandaag was zonder twijfel, de post van mijn lieve, voor nu, penvriendinnetje Lidewij uit Nederland!

Donderdag kwam het tweede kookboek van mijn hostmom uit. We zijn naar de bookshop in Petworth geweest om vervolgens met het gezin en alle twee de granny’s en grandpa warme chocolademelk te drinken in een heel leuk cafétje. ‘S middags kwam er een vriendin van mijn hostmom met de kinderen. We hebben heerlijk gelunched, zelfgemaakte pizzacake en courgette-chocoladetaart als toetje. Daarna heel veel afgewassen en opgeruimd. Vervolgens met de middelste een kast geknutseld voor haar poppenkleertjes en ondertussen 100x een huilende jongste opgeraapt. Als afsluiter van deze drukke dag heb ik pannenkoeken gebakken voor de kinderen.

Vrijdag ben ik naar Chichester gegaan. Eerst langs school gegaan om de engelse test te maken, bestaande uit een vragenlijst en een gesprek. Ze hebben nu mijn niveau bepaald en hopelijk start ik volgende week of de week erop met school! Heb er super veel zin in! Daarna nog geshopt. Ik heb 2 treasures gekocht. Een hele leuke tas en een heel leuk vestje. Nadat ik terug kwam uit Chichester ben ik naar Granny gelopen, waar de hele familie aan de thee zat, daar nog een uurtje theegedronken. Ten slotte naar huis gegaan om deze dag af te sluiten met Fish and chips!

Mijn treasurebox is inmiddels al voor 1/12 gevuld, wat betekend nog 11 keer dit wat ik nu gehad heb. Ik ben heel benieuwd welke mooie schatten er nog allemaal in mijn treasurebox gaan komen. Jullie lezen het in mijn volgende blog!

Liefs Emma

Reacties

Reacties

Erica

Mooi om te lezen op een regenachtige zaterdagmiddag...Wat doe je het goed en wat fijn dat je al zo deel uitmaakt van deze lieve familie !! Daar word ik als moeder erg blij van...

Caroline

Dat wordt een prachtbox die van jou!! Wat heerlijk om al die mooie ervaringen weer in zo'n leuk verhaal te lezen.
Die verhaaltjes daar zouden wij dan vervolgens onze treasurebox weer mee kunnen vullen.
De familie beseft het misschien nog niet, maar ze mag in haar handjes klappen met een au pair zoals jij!

omi en opi.

Lieve emma,we hebben genoten van je verhaal en je maakt nogal het een en ander mee wie zou er niet trots op jou zijn wij wel hoor.ze zijn natuurlijk gek met jou en jij ook met hun lijkt me groet ze van ons liefs.

Lidewij

Heb weer genoten van je verhaal en wacht met smart bij de brievenbus op een reactie! De Peppa Pig knuffel was deze week trouwens in de aanbieding bij de Kruidvat, kom haar opeens overal tegen. Had der bijna meegenomen, maar ze gaat zo lastig in een envelop..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!