emmavandelaar.reismee.nl

Titelloos

Oké. Hallo allemaal. Ik ben Emma en ik denk dat ik te maken heb met een writer’s block. Ik bedoel, elke week schrijf ik trouw mijn blogs en ik probeer ze zo aangenaam mogelijk te maken voor mijn lezers. En dan vooral die inleidingen. Ja inderdaad. De inleidingen, dat leuke stukje tekst wat hier hoort te staan. Waar? Ja hier! Het staat er niet hè? Nee inderdaad. Daarom zei ik. Ik denk dat ik een writer’s block heb. Maar, van uitstel komt afstel en daarom is hier, ietwat minder creatief en aangenaam dan je wellicht van mij gewend bent, dan toch mijn blog van de week van 5 januari tot en met 18 januari.

Woensdag 7 januari heb ik gezellig geluncht met Birthe en vervolgens ben ik naar het theater gegaan. Vandaag stond de voorstelling ‘Giselle’ van het Moscow Ballet op het programma. Bijna twee uur naar dansende ballerina’s zitten kijken. Heel bijzonder om dat een keer gezien te hebben.

Op Vrijdagmiddag ben ik in Petworth afgezet en had ik daar even wat tijd om rond te lopen, winkelen, koffie te drinken enz. Ja dat zou leuk zijn geweest, als ik mijn portemonnee niet thuis had laten liggen. Geen koffie voor mij dus, en wanhopig om ergens warm binnen te zitten kwam ik uiteindelijk uit bij de bibliotheek en heb ik daar de rest van de tijd uitgezeten.

Op zaterdag stond er weer een ‘blinddate’ op de planning. Ik had in Guildford afgesproken met een au pair die deze week aangekomen was in Engeland. Om 12.00u stond ik op het station te wachten. En terwijl ik daar stond besefte ik me dat ik eigenlijk echt geen idee had hoe ze eruit zou zien. Ik keek wat rond, maar niemand zag eruit alsof ze op iemand onbekends stonden te wachten. Na een tijdje kwam het meisje wat er ook al een tijdje stond, maar de hele tijd op haar mobiel keek en ik dus niet verwachtte dat zij het zou zijn, naar me toe en vroeg of ik Emma was. Wat bleek, ze was op haar telefoon een foto van mij aan het zoeken om te kijken of ik de goede was, haha. Na de ontmoeting zijn we gaan rondlopen door Guildford en hebben we geluncht in de Starbucks. Het was opzich wel oke, maar een beetje lastig qua communicatie omdat ze hier pas een paar dagen was en verlegen en onzeker over haar Engels. Waar ik haar wel mee op haar gemak heb kunnen stellen, maar er was verder ook niet een mega klik ofzo. Maargoed, al met al toch een leuke zaterdag gehad hoor.

Zondag had ik weer met een nieuw meisje afgesproken, Magdalena uit Slowakije. Ik ontmoette haar rond 11 uur in Portsmouth waar we de hele dag rond hebben gelopen, geluncht, lange strandwandeling gemaakt en als afsluiting warme chocolademelk gedronken. Het was echt supergezellig en een hele leuke dag!

Dinsdag was de verjaardag van de middelste. ’s Ochtends op bed kadootjes gegeven en gelukkig viel mijn ‘Nutella receptenboek’ in de smaak bij dit nutella-verslaafde-monster. ‘S middags kwamen de oma’s en opa op bezoek en hebben we gezongen en natuurlijk taart gegeten, was gezellig!

Woensdag avond ben ik weer naar de pub geweest. We hebben het spel ‘weerwolven van wakkerdam’ gespeeld. Nouja, pogingen tot. Het was best lastig aangezien je in dit spel veel moet discussiëren en meer dan de helft niks durfde te zeggen.. Was niet zo’n groot succes dus, maar desondanks toch best leuk.

Zaterdag ben ik naar London afgereisd, daar had ik met Angie en Irene ( van school) afgesproken. Irene had ook nog 3 vrienden meegenomen, die waren super aardig en we hebben een hele leuke dag gehad met z’n alle in het National History museum.

En tenslotte, afgelopen zondag, heb ik gezwommen met Birthe. Was erg lang geleden dat ik had gezwommen en een goede work-out. Daarna nog even koffiegedronken en toen de bus naar Midhurst gepakt. Daar moest ik weer een uur wachten op de bus naar huis maar het was zo koud dus ging ik maar weer de Costa Coffee in. Ik hoefde eigenlijk helemaal niks te drinken of te eten en dus nam ik het goedkoopste drankje wat er te vinden was zodat ik in elk geval warm binnen kon zitten. En toen ik naar achter liep opzoek naar een tafeltje zag ik daar Katja en Nicole, 2 au pairs die ik ken uit de pub, zitten. Daarbij gaan zitten en uiteindelijk werd dat dus nog een veel gezelliger uurtje dan ik verwacht had!

Nou, ik hoop dat jullie er doorheen gekomen zijn en dat het allemaal enigszins meeviel. Volgende keer beloof ik jullie weer een wat-lekkerder-weglees-blogje vanuit Engeland! Bye bye!

Reacties

Reacties

Laura

Het is altijd leuk om te lezen, Em! Dus nu ook! Whaaaa, ik wil weer naar Londen!

Noortje

Ik sluit me bij je aan Laura! Ik lees ze altijd direct als ze online staan en hier lees ik ook lekker en zo doorheen:)

Astrid

Ik lees jou verhalen altijd!ze zijn zo gezellig om ze te lezen.

opi omi.

Emma wat heb je weer leuk geschreven envan alles mee gemaakt
leuk om te lezen.kus opi omi. !

Marel

Pppfff he he zucht zucht.......ik ben er door, nou dat viel niet mee hoop echt dat het volgende keer weer als vanouds is!!!!! Nee hoor geintje je moet maar denken dat wij allemaal HEEEEEL blij moeten zijn dat je ons zo op de hoogte houdt en och als het een keertje wat minder creatief is vind ik helemaal niet erg, ik geniet er toch wel van!!! Dikke knuffelXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!