emmavandelaar.reismee.nl

Morgen ga ik springen

Ik ben er bijna. Morgen gaat het gebeuren, morgen ga ik springen.
Maar hier ging heel wat aan vooraf.

Het was oktober 2013 toen ik in mijn hoofd haalde dat ik wel eens naar het buitenland zou willen gaan. Op welke manier dat ging gebeuren was al snel duidelijk, als au pair naar Engeland.

Stap

Er volgde een aantal weken van formulieren invullen, formulieren aanvragen, foto’s uitzoeken en filmpjes maken. Eind december heb ik het hele pakket opgestuurd en toen kon het proces echt beginnen.

Stap

In maart had ik het telefonisch interview met Travel Active, hierin werd gekeken naar je motivatie en je Engelse taal niveau. Na dit gesprek kreeg ik definitief te horen dat ik was geaccepteerd voor het au pair programma en werd mijn pakket naar de partner organisatie in Engeland gestuurd.

Stap

In april volgde ik de au pair workshop in Venray. Een hele leuke dag waarbij we samen met andere toekomstige au pairs allerlei dingen hebben besproken.

Stap

Ik was nu ongeveer halverwege, kon al bijna over het randje kijken, maar nog net niet helemaal. En daar stond ik stil. Lang.

Maar toen, begin juni kreeg ik plots bericht dat er 2 mogelijke gezinnen waren. Razend enthousiast spitte ikl hun dossiers door. Na wat e-mail verkeer heen en weer, plande ik met beide gezinnen een skype afspraak.

stap

Zondag 22 juni, niet eerder was ik zo zenuwachtig. Vandaag had ik twee skype gesprekken. Very insecure about my english, een lijst met vragen naast me en google translate en mijnwoordenboek.nl geopend in het tablad, kon niets een goed skypegsprek meer in de weg staan. En zo was het maar net, wat was het leuk en wat viel het allemaal 100 procent mee. Het eerste gesprek was eigenlijk duidelijk het allerleukste, ruim een uur lang hebben we over van alles en nog wat gepraat. Wat mij betreft ging ik naar deze familie en gelukkig wilde de familie mij ook erg graag hebben als hun au pair! Eindelijk was daar de langverwachte match.

Stap stap stap stap

Nu stond ik ineens een stuk dichterbij.

Weken waarin veel geregeld moest worden volgden. Verzekeringen, vliegticket, bagage er zijn zoveel dingen om rekening mee te houden als je voor een jaar vertrekt. Ongeveer 3 weken later was alles wel zo goed als geregeld.

Stap stap stap stap

Gisteren, mijn afscheidsfeestje. Wat was het enorm gezellig en wat ben ik bij dat ik zoveel leuke lieve vrienden en familie om me heen heb. Des temeer deed dit me beseffen wat ik eigenlijk allemaal achter ga laten.

tenen om de rand

Hier sta ik dan, met mijn tenen om de rand gekneld, bibberend op een metershoge duikplank boven een enorm diep bad. Nu kan ik eigenlijk pas echt naar beneden kijken en zie ik hoe diep het is.
Morgen ga ik springen. Ik hoop dat ik plons in een warm bad, vol met nieuwe uitdagingen, plezier en een hele hoop nieuwe fijne mensen.

Morgen ga ik springen maar nu duik ik nog voor de laatste keer mijn bedje in, in Nederland.

Liefs Emma

Reacties

Reacties

Erica

Lieve Schat, je hebt het mooi beschreven, heel veel succes met je sprong morgen!! Diep respect, ik ga je missen. X

sjaak

Wat leuk geschreven Em!!!
Genieten jij! Fijne vlucht en tot skype enzo :)
Liefs Sanne

Lidewij

Ik geniet nu al van je schrijfsels! Ik blijf je zeker volgen!

Marel

He Em heel de ochtend denk ik al aan je hoe spannend het voor je moet zijn. Dan lees ik je stukje en dan zit ik toch met de tranen die we eigenlijk niet zouden plengen maar goed je hebt het weer zo mooi beschreven dus dan krijg je dat.Wens je nogmaals een goede reis en ik ga je volgen. Succes !!! X

Marc

Hi Emma,

Veel succes in Engeland. Jammer dat ik er eergisteren niet bij kon zijn. Gaat vast goed komen daar. Veel plezier en vooral fijne ervaringen toegewenst.

Arlene

Hoi Emma,

Geniet van je ervaringen, nieuwe mensen, nieuwe culturen maar belangrijkste haal eruit wat er in zit !! You only live once :-) groetjesxxx

Hans

Hoi lieverd,
Ik ben trots op je!

Enoy the pancakes.

leanne

hoi Emma
heb gehoord dat je donderdag een leuke avond hebt gehad en dat je eerste echte sprong gelukt is!de kop is eraf!ben benieuwd naar je eerste indrukken en ervaringen! nogmaals succes .
jij gaat het maken!!!liefs Leannexx

opi en omi.

Emma fijn dat je goed aan gekomen bent. Knap hoor liefs

Caroline

Hee Emmetje,
Superleuk om je vanuit Frankrijk zo te kunnen volgen!
Ondertussen ook de eerste fotos gezien, denk dat je het goed getroffen hebt. Jouw intuïtie heeft je volgens mij helemaal de goeie plek gewezen. Gewoon helemaal voor gaan nu, het wordt vast een heel mooi jaar!!! Dikke kus van mij, maar ook van de rest natuurlijk.
XX Caroline

Ome Toon

Hoi Emma, bedankt voor je leuke kaart, laas me gek maar het is gelukt haha en super blog hoor, zo doorgaan!!

Nieuw nederlandse woorden: Frikandel en oh ja , Nijmeegse Vierdaagse en Slijk-Ewijk (ook wel in engeland bekend als SlickyWicky door de soldaten van 40-45...)

doei!!

leanne.groen@home.nl

he Emma
kei leuk,het enthousiasme spat er van af!
leuke foto's ,ook met familie heb je het denk ik erg getroffen.
hoor natuurlijk ook via je mama het een en ander.
ben normaal niet zo'n lezer,maar dit boeit ontzettend
...mooie dagen en tot horens xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!